Annons:
Etikettersamhällepolitik
Läst 877 ggr
MaxFlickan
2015-09-22 16:17

Krigsveteran: Jag skäms över Finland

"Krigsveteranen och ögonläkaren Henrik Forsius, 94, följde helgens invandringsfientliga demonstrationer i Torneå och Kemi med stor förvåning. Irakiska och syriska flyktingar möttes vid gränsen av hundratals finländska demonstranter med blåvita flaggor och ishockeytröjor som bildade en mänsklig mur för att stoppa de asylsökande.

Demonstranterna sjöng Vårt land och unga män bar på plakat där det stod att "veteranernas kamp var förgäves" om Finland släpper flyktingar över gränsen."

"Forsius, som själv var stationerad på ett sjukhus under slaget vid Tienhaara, är förundrad över att invandringsmotståndare nu kopplar ihop veteranernas kamp med flyktingpolitiken."

Att de inte skäms! Att dra in våra veteraner i det de håller på med… 😕

http://hbl.fi/nyheter/2015-09-22/771438/krigsveteran-jag-skams-pa-finlands-vagnar

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Annons:
Magi-cat
2015-09-23 16:51
#1

Det är dags att lyssna på Mumin:

"Mymlan: "Det är några främlingar på väg hit. De ser konstiga ut"

Muminpappan: "Bra, då ska jag bygga en säng åt dem. Hoppas de stannar länge""


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2015-09-23 17:44
#2

Muminpappan är klok, han! ❤️

Jag skäms inte över mitt land men däremot över en del av mina landsmän …

MaxFlickan
2015-09-23 18:20
#3

Mumin och Tove Jansson var mycket kloka ❤️

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Aliena
2015-09-26 18:50
#4

Stod att Forsius var sanitär vid Tienhaara. Min far sårades svårt där, kanske tog Forsius tog hand om honom.

En riktig krutgubbe, den där Forsius. Helt klar i knoppen fortfarande.  Och den där jämförelsen mellan invandrare och ockupanter är så sjuk. Soldaterna slogs inte mot ryssarna för att de hatade ryssar/utlänningar i allmänhet utan för att de inte ville bli ockuperade av sovjetmakten.

MaxFlickan
2015-09-26 19:33
#5

#4 Vissa Finländare borde läsa lite mera historia…

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Upp till toppen
Annons: