Annons:
Etikettersamhällepolitik
Läst 1822 ggr
Magi-cat
8/28/15, 8:46 AM

"Skicka flyktingarna till Åland"

Det är Teuvo Hakkarainen, Sannfinländarna, som vill skicka flyktingarna till Åland. Tidigare har han velat skicka somalier och homosexuella dit.

Varför? Jag gissar att han själv aldrig skulle sätta sin sannfinländska fot på Åland.

En sak måste man säga om dem, Sannfinländarna, De är tydliga. Mer rakt på utan den där polerade ytan som kompisarna i Sverigedemokraterna försöker fernissa sig med.

http://hbl.fi/nyheter/2015-08-28/768219/skicka-flyktingarna-till-aland


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
8/28/15, 10:51 AM
#1

🤓Inget fel på Åland alls!

SF går från oklarhet till oklarhet.

MaxFlickan
8/28/15, 4:00 PM
#2

Till Åland…?

Ska man vara tvungen att skämmas dagligen för att man kommer från Finland?

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Magi-cat
8/28/15, 7:14 PM
#3

"Beklämmande att Hakkarainen tillåts sprida lögner om Åland i medierna."

http://svenska.yle.fi/artikel/2015/08/28/henriksson-vill-skicka-hakkarainen-till-aland


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[HelwardMann]
8/28/15, 11:19 PM
#4

Sannfinländarna är otäcka. Men till skillnad från vårt SD, säger de rakt ut vad de vill… I en värld där tomma tunnor skramlar mest.

Magi-cat
8/29/15, 7:33 PM
#5

"Skicka Hakkarainen till Åland!" 

(Nej, gör inte det…)😃

http://hbl.fi/nyheter/2015-08-28/768317/henriksson-ak-till-aland-hakkarainen


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MaxFlickan
8/29/15, 10:22 PM
#6

Nej, utsätt inte Ålänningarna för det! 😉 Men bra artikel annars.

Varför kommer SF med så många lögner? Räknar de med att vi som läser deras uttalanden inte faktacheckar?

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Annons:
KickiG
8/30/15, 7:38 AM
#7

Jag började fundera lite för mig själv om det är en liten panikreaktion. Före valet lovade Sannfinnländarna både det ena och det andra, och nu har de i många frågor ätit upp hatten och vänt kappan efter vinden med resultatet att de tappat väljarnas stöd. Kan de försöka få tillbaka folk nu?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Magi-cat
8/30/15, 7:41 AM
#8

Hoppas då att folk äntligen ser vad de går för…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[tk1971]
8/30/15, 9:54 AM
#9

Den där mannen är ju känd för att med jämna mellanrum komma med hårresande kommentarer om ditten och datten. Hans privatliv ger ständigt nya skandaler, men ändå har han en trogen skara fans. Märkligt.

Magi-cat
8/30/15, 10:04 AM
#10

Uhumm…ofattbart…😕


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MaxFlickan
8/30/15, 6:06 PM
#11

Fick just skämmas igen….

Denna kommentar fick min syrra på ett inlägg hon gjort om Syrien och det faktum att vi borde ta emot fler flyktingar därifrån:

"Ta hand om egna furi flyktingar. Kall me rasist å egoist, men e mang i lande som har a dålit ställd, ja tycker täij sla få hjölp furi. Min farfar låg int i frontin fö att hitshe lande ska var na blatteland"

Kanske svårt att förstå (av många olika anledningar, men tänkte här pga dialekten ) så här kommer en "översättning".

"Ta hand om de egna före flyktingar. Kalla mig rasist och egoist, men många i det här landet har det dåligt ställt, jag tycker vi ska hjälp dem först. Min farfar låg inte vid fronten för att det här landet ska vara ett blatteland"

Människan i fråga arbetar inom vården. Man blir ju rädd…

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

[NeferNefer]
8/30/15, 6:09 PM
#12

Min morfar låg tamejfaderullan inte vid fronten för att fascister skulle ta över hans land!! Så det så!

Upp till toppen
Annons: