Annons:
Etiketterresorsevärdhetervärldsarväventyr
Läst 1412 ggr
Magi-cat
2015-07-10 13:07

Semestertips; utflykter och strandhugg.

Hur har ni det i sommar?

Här tänkte jag vi kunda lägga in och berätta om semestertips och tips på utflyktsmål, i Finland och Sverige.

Vad har ni gjort för kul, sett för vackert, upplevt och njutit av? (Eller blivit avskräckta av för den delen….)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
2015-07-10 13:11
#1

Jag vill tipsa om Replot bro för er som har vägarna åt Vasa till. Finlands längsta bro, mitt i Kvarkens enastående världsarv, från fastlandet till öarna.

Bron i sig är vacker och imponerande, landskapet underbart och som utflyktsmål passar det utmärkt för alla åldrar. Före bron finns en mysig lien camping med utkikstorn. Vid brofästet en restaurang med fin utsikt. Replot hamn har också café och mat samt badstrand och lekplats.

Sedan är det bara att fortsätta, det finns vandringsleder och mer utkikstorn, flora och fauna att uppleva…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

KickiG
2015-07-15 14:27
#2

Café Arken på Replot hade åtminstone i tiderna väldigt goda mackor minns jag.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

KickiG
2015-07-15 14:31
#3

Jag var förra veckan och tittade på Annie Mästerskytten på Lurens sommarteater. De var lika duktiga som vanligt där!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Magi-cat
2015-07-17 14:36
#4

#2 Vi testade inte mackorna, men det såg ut att vara något alldeles extra!

#3 Finländarna är otroligt duktiga med sina sommarteatrar!!!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2015-07-19 07:50
#5

Fler utflykter och semestertips? ☀️🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

ell83
2015-07-20 00:22
#6

Kalajoki norr om Kokkola är ett fint utflyktsmål. Fina sandstränder, både inomhus- och utomhusvattenpark (jukupark), hotell, restauranger, caféer, camping… Ähtäri djurpark i Österbotten är trevligt och naturskönt. PowerPark i Alahärmä är enligt mig landets bästa nöjesfält. :) Många åkattraktioner (och betydligt kortare köer än på Borgbacken och Särkänniemi), snyggt och prydligt område med många planteringar, flera restauranger. På området finns hotell, camping, kartingbana, ridcentrum, shopping och säkert en del annat som jag glömt. Powerpark försöker just nu marknadsföra sig i Sverige och en stor del av personalen kan därför svenska!

Annons:
Magi-cat
2015-07-20 06:45
#7

#6 Tack för tips!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2015-08-18 08:43
#8

Fler som har tips? Sommarvädret tycks äntligen ha kommit igång, så än är det läge för sköna utflykter!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MaxFlickan
2015-08-23 18:16
#9

Hangö är otroligt vackert på sommaren och så finns det fina villor nära vattnet som man kan bo i.

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

horsie85
2015-08-27 16:35
#10

power park rekommenderas! roliga åk attraktioner och oftast inte lika långa köer som linnanmäki eller liknande, åker ofta förbi/på replot bron då jag bor i Vasa, men det är riktigt fint där, också kul att åka båt under och se den snett underifrån🙂

Upp till toppen
Annons: