Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Dagens Evenemang Om sajten och ifokus Bilder och videor Finland, allmänt Historia Humor Kultur; musik, film, konst Litteratur Mat och dryck Mumin! Naturen, växter och djur Samhälle och politik Resor, sevärdheter och äventyr Språk Vetenskap och uppfinningar Åland! Övrigt Off Topic
Mumin!

10 bästa mumincitaten!

2015-05-27 16:24 #0 av: Magi-cat

http://www.theguardian.com/childrens-books-site/2015/may/22/greatest-moomins-quotes-tove-janson

Kanske har ni fler favoriter?

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2015-05-29 11:47 #1 av: Rita-S

“But one needs a change sometimes. We take everything too much for granted, including each other.” 

Hjärta

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Anmäl
2015-05-31 18:11 #2 av: TjockaBerta

Inte ordagrant men Muminmamman säger när det osynliga barnet tappar en skål i golvet och den går sönder:
"skönt, jag har aldrig tyckt om den skålen"
Det är så befriande tycker jag.

>>>Malum domesticum<<<

Anmäl
2015-06-02 16:54 #3 av: Magi-cat

#1,2 De är mycket fina Hjärta

och det här:

"Jag visste ingenting men trodde en hel massa, och jag gjorde absolut ingenting av gammal vana. Jag var mycket lycklig." (Muminpappans bravader; T. Jansson)

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2015-06-03 01:07 #4 av: tarantass

inget citat, men jag såg rubriken i ögonvrån: "10 bästa mumiciteten". Vad "10" hade att göra fattade jag inte, men "mumicitet" kanske är ett psykikaliskt mått på muminvisdom?

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Anmäl
2015-06-03 05:22 #5 av: Magi-cat

Mumicitet är ett gott nytt ord! Cool

Tror nog Tove Jansson hade gillat det...

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.