Annons:
Etikettövrigt
Läst 1212 ggr
Magi-cat
2015-05-25 07:03

Sommarplaner?

Månaden maj har snart klarat av syrenblomningen och gått över i sommar! Semesterplaneringarna är i full gång.

Vad har ni för sommarplaner i år? Blir det stugan, hängmattan eller någon resa?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Farwuq
2015-05-25 15:54
#1

En sådan som mig har aldrig några planer.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

KickiG
2015-05-26 11:22
#2

Jobba jobba.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[JeanetteK]
2015-05-26 14:14
#3

Vi blir hemma. Vi är riktiga hemmagrisar. 🐖😃Sonen ska sommarjobba här hemma med sin pappa och bland annat riva ett par stugor som håller på att ramla ihop (gammalt fuskbygge från tidigare ägare). Tre veckor ska han jobba så jag tror det blir mycket gjort här hemma. 🙂

Eftersom vi bor långt från vänner och släkt brukar folk välfärda ner hit till Skåneland och semestra en liten stund här på Månskensfarmen. Jättekul! På slutet av sommaren brukar jag känna mig som hotellägare. 😛

[tk1971]
2015-05-26 15:11
#4

Varje sommar brukar vi hyra en stuga nånstans i Sverige under en vecka. I år blir det en strandnära stuga på ett näs på Skånes västkust. Vi gillar Skåne, så vi har ofta hyrt stuga där. Sen så blir det nog en och annan kortare resa, säkert till Stockholm och nåt annat ställe. Vem vet, kanske får jag med sambon på nån båtkryssning till Finland, trots att han inte är särskilt förtjust i båtresor : )

Farwuq
2015-05-26 17:55
#5

Hyra stuga nere på "Näset", det blir nog inte en billig sak.

😮

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[JeanetteK]
2015-05-26 19:10
#6

#4 Då hamnar du i mina krokar! Bor i Höganäs. Skåne är underbart på sommaren!

Annons:
[tk1971]
2015-05-26 20:11
#7

#6: mja, vi ska till ett ställe söder om Landskrona. Men vi har semestrat i dina trakter för några år sedan, då hyrde vi en stuga i Jonstorp. Jag minns att vi besökte den där stora marknaden som de har där. Men jag har varit lite i Höganäs, jag tycker det är rätt fint. Jag har bott nån natt på Margreteberg(?) för länge sen, fast nu är det väl flyktingmottagning. Ja, och så kommer min hund från de krokarna - Munka-Ljungby.

[JeanetteK]
2015-05-26 20:16
#8

#7 Ah okej, ja då skiljer det ju en bit! Det är vackert där nere också. Ja det är asylboende på Magreteberg det stämmer. Det var ingen höjdare där på slutet, rätt sunkigt. Man undrar ju om dom fixat till stället innan det blev asylboende… Marknaden i Jonstorp (Kullamarknaden) är härlig!

KPD
2015-05-27 15:37
#9

Jag har ännu inte bestämt vad jag ska göra på semestern, men jag tar alltid min semester litet senare. Före semestern ska jag köpa Skånetrafikens sommarkort och göra dagsutflykter till olika orter på lediga dagar.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

MaxFlickan
2015-06-04 22:52
#10

När jag har semester i Juli så reser jag och en vän till Helsingfors och sedan till Sverige :)

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Rita-S
2015-06-07 23:03
#11

Vi skall åka till Skaidi till min familjs sommarställe. Sen skall vi till Vaasa till hans familjs sommarställe :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Magi-cat
2015-06-15 08:27
#12

#11 Låter härligt Rita-S! 🙂🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2015-06-15 08:28
#13

Jag ska ta en tur eller två till Finland i år också.

Ser fram emot det…Det är då det blir SOMMAR!! ☀️🌺🌊


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Upp till toppen
Annons: