Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Dagens Evenemang Om sajten och ifokus Bilder och videor Finland, allmänt Historia Humor Kultur; musik, film, konst Litteratur Mat och dryck Mumin! Naturen, växter och djur Samhälle och politik Resor, sevärdheter och äventyr Språk Vetenskap och uppfinningar Åland! Övrigt Off Topic
Övrigt

Sommarplaner?

2015-05-25 07:03 #0 av: Magi-cat

Månaden maj har snart klarat av syrenblomningen och gått över i sommar! Semesterplaneringarna är i full gång.

Vad har ni för sommarplaner i år? Blir det stugan, hängmattan eller någon resa?

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2015-05-25 15:54 #1 av: Farwuq

En sådan som mig har aldrig några planer.

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2015-05-26 11:22 #2 av: KickiG

Jobba jobba. 

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Anmäl
2015-05-26 14:14 #3 av: [JeanetteK]

Vi blir hemma. Vi är riktiga hemmagrisar. GrisSkrattarSonen ska sommarjobba här hemma med sin pappa och bland annat riva ett par stugor som håller på att ramla ihop (gammalt fuskbygge från tidigare ägare). Tre veckor ska han jobba så jag tror det blir mycket gjort här hemma. Glad

Eftersom vi bor långt från vänner och släkt brukar folk välfärda ner hit till Skåneland och semestra en liten stund här på Månskensfarmen. Jättekul! På slutet av sommaren brukar jag känna mig som hotellägare. Lipar

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl
2015-05-26 15:11 #4 av: tk1971

Varje sommar brukar vi hyra en stuga nånstans i Sverige under en vecka. I år blir det en strandnära stuga på ett näs på Skånes västkust. Vi gillar Skåne, så vi har ofta hyrt stuga där. Sen så blir det nog en och annan kortare resa, säkert till Stockholm och nåt annat ställe. Vem vet, kanske får jag med sambon på nån båtkryssning till Finland, trots att han inte är särskilt förtjust i båtresor : )

Sajtvärdar: iFokus vore ingenting utan dess medlemmar. Tänk på det.

Anmäl
2015-05-26 17:55 #5 av: Farwuq

Hyra stuga nere på "Näset", det blir nog inte en billig sak.

Förskräckt

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2015-05-26 19:10 #6 av: [JeanetteK]

#4 Då hamnar du i mina krokar! Bor i Höganäs. Skåne är underbart på sommaren! 

Medarbetare på Miljonär

Anmäl
2015-05-26 20:11 #7 av: tk1971

#6: mja, vi ska till ett ställe söder om Landskrona. Men vi har semestrat i dina trakter för några år sedan, då hyrde vi en stuga i Jonstorp. Jag minns att vi besökte den där stora marknaden som de har där. Men jag har varit lite i Höganäs, jag tycker det är rätt fint. Jag har bott nån natt på Margreteberg(?) för länge sen, fast nu är det väl flyktingmottagning. Ja, och så kommer min hund från de krokarna - Munka-Ljungby.

Sajtvärdar: iFokus vore ingenting utan dess medlemmar. Tänk på det.

Anmäl
2015-05-26 20:16 #8 av: [JeanetteK]

#7 Ah okej, ja då skiljer det ju en bit! Det är vackert där nere också. Ja det är asylboende på Magreteberg det stämmer. Det var ingen höjdare där på slutet, rätt sunkigt. Man undrar ju om dom fixat till stället innan det blev asylboende... Marknaden i Jonstorp (Kullamarknaden) är härlig! 

Medarbetare på Miljonär

Anmäl
2015-05-27 15:37 #9 av: KPD

Jag har ännu inte bestämt vad jag ska göra på semestern, men jag tar alltid min semester litet senare. Före semestern ska jag köpa Skånetrafikens sommarkort och göra dagsutflykter till olika orter på lediga dagar.

Medarbetare på Finland ifokus, Buss & spårvagn ifokus och Tåg ifokus

Anmäl
2015-06-04 22:52 #10 av: MaxFlickan

När jag har semester i Juli så reser jag och en vän till Helsingfors och sedan till Sverige :)

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Anmäl
2015-06-07 23:03 #11 av: Rita-S

Vi skall åka till Skaidi till min familjs sommarställe. Sen skall vi till Vaasa till hans familjs sommarställe :D 

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Anmäl
2015-06-15 08:27 #12 av: Magi-cat

#11 Låter härligt Rita-S! GladBlomma

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.