Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Dagens Evenemang Om sajten och ifokus Bilder och videor Finland, allmänt Historia Humor Kultur; musik, film, konst Litteratur Mat och dryck Mumin! Naturen, växter och djur Samhälle och politik Resor, sevärdheter och äventyr Språk Vetenskap och uppfinningar Åland! Övrigt Off Topic
Övrigt

Finländare har världsrekord på snö!

2015-04-10 08:56 #0 av: Magi-cat

Går det inte med skidor så får man försöka med traktor! Skrattar

130 km i timmen på is! Förskräckt Tillräckligt för att komma in i Guinness rekordbok...

"Rekordförsöket skedde på ett 2,3 kilometer långt snöpackat flygfält knappt nio mil norr om tomtens hemstad Rovaniemi, Finland. Utrustad med världens första vinterdäck för traktorer från Nokian fick Juha köra så fort han kunde och vågade, vilket ledde till rekordhastigheten på 130,165 km/h utslaget på två körningar i vardera riktning – vilket innebär rekord enligt Guinness rekordbok."

http://www.aftonbladet.se/bil/article20600484.ab

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2015-04-10 09:57 #1 av: KickiG

Jag har en känsla av att traktorn var lite smått trimmad :)  

Nåja, 130 km/h med traktor är nog lite imponerande. Jag körde efter en vanlig traktor en sommar, min bils mätare visade nästan 90  km/h, och då höll jag samma hastighet som traktorn. 

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Anmäl
2015-04-10 10:54 #2 av: Magi-cat

Lite smått trimmad måste den nog ha varit. Skrattar

Men oj, 90 är inte dåligt det heller! Tummen upp

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2015-04-10 11:04 #3 av: KickiG

90 är inte fy skam det heller, i synnerhet som det var en krogig landsväg. 

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.