Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Dagens Evenemang Om sajten och ifokus Bilder och videor Finland, allmänt Historia Humor Kultur; musik, film, konst Litteratur Mat och dryck Mumin! Naturen, växter och djur Samhälle och politik Resor, sevärdheter och äventyr Språk Vetenskap och uppfinningar Åland! Övrigt Off Topic
Naturen, växter och djur

Björnarna har vaknat!

2015-02-21 12:14 #0 av: Magi-cat

Ett par veckor tidigare än vanligt har björnarna på Högholmens djurpark i Helsingfors vaknat och kommit fram ur idet!

Några honungsmackor satt fint till frukost...

Se filmen på nallarna:

http://svenska.yle.fi/artikel/2015/02/20/bjornarna-krop-ut-ur-sitt-ide-pa-hogholmen

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2015-02-21 17:54 #1 av: Farwuq

Puh... Jag blev nervös och trodde det var vilda björnar som sökt sig till sta'n, för att äta sig feta.
Pustar

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2015-02-24 10:15 #2 av: KickiG

Har Högholmens nallar vaknat så följer nog de vilda kusinerna snart efter misstänker jag. :)

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Anmäl
2015-02-24 10:33 #3 av: [JeanetteK]

Tror inte vi behöver oroa oss för björnar här nere i Skåneland, Draken. Cool

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl
2015-02-24 11:00 #4 av: Farwuq

#3 Ha! Här finns den bästa maten i landet, och björnarna är inte dumma.
Ledsen

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2015-03-01 09:02 #5 av: [Juel70]

Har ni sett finska björn-mannens kanal på youtube.  Kul videos med hans björnar, som han tagit hand om sedan dom var små.  I det här klippet ska björnen Juuso gå i ide och björnmannen hjälper till med "boandet"

Anmäl
2015-03-01 09:07 #6 av: Magi-cat

#5 Men vad gulligt!KärNatta nallen i idet....Somnar

Tack för videon!

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2015-03-01 09:15 #7 av: [Juel70]

Hemsidan är www.karhutv.fi och där finns även live-kamera.

Ser ut som han fått sig ett bett i ansiktet nångång. Men kul att kolla deras videos, för dom har ju humor också Skrattar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.