Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Dagens Evenemang Om sajten och ifokus Bilder och videor Finland, allmänt Historia Humor Kultur; musik, film, konst Litteratur Mat och dryck Mumin! Naturen, växter och djur Samhälle och politik Resor, sevärdheter och äventyr Språk Vetenskap och uppfinningar Åland! Övrigt Off Topic
Samhälle och politik

Centrumbiblioteket byggs

2015-01-29 08:48 #0 av: Magi-cat

Helsingfors ska få ett nytt, fint bibliotek.

Planen för centrumbiblioteket röstades igenom i stadsfullmäktige med 75-8.

98 milj euro kommer hela härligheten att kosta och staten bidrar med 30 miljoner.

Det ska innehålla en bastu också...

Häftigt att man satsar på bibliotek i Finland, tycker jag!

http://hbl.fi/nyheter/2015-01-28/713166/klart-ja-centrumbiblioteket

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2015-01-29 10:03 #1 av: KPD

Ett nytt bibliotek var en trevlig nyhet. 

Jag undrar om ett nytt bibliotek i Sverige hade kunnat få namnet Centrumbiblioteket? För mig låter det mera 50-tal. Det är sådana små detaljer som jag tycker om.

Medarbetare på Finland ifokus, Buss & spårvagn ifokus och Tåg ifokus

Anmäl
2015-01-29 10:07 #2 av: Magi-cat

Ja visst är det trevligt!

WOW säger jag! Detta blir ett paradis att vallfärda till...Se bilderna:

http://svenska.yle.fi/artikel/2015/01/28/centrumbiblioteket-fick-gront-ljus-se-bilder

Men sannfinländarna var emot. Den luxuösa bastun som planeras var det visst också tal om.

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2015-01-30 22:22 #3 av: BrittaD

Underbart - och har det någonsin byggts ett bibliotek med bastu? Ens i Finland?

~ Man kommer aldrig först om man går i andras fotspår ~

haflingerforum.nu

Anmäl
2015-01-30 22:23 #4 av: Magi-cat

Någon annanstans än i Finland kommer det väl inte på tal ens?Glad

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.