Annons:
Etikettersamhällepolitik
Läst 969 ggr
Magi-cat
1/22/15, 9:44 AM

Finländare ansluter sig till IS

Hur obegripligt det än är, finns det finländare som ansluter sig till IS.

"Av de cirka 50 personer som har åkt iväg har cirka 20 etniskt finländska föräldrar. Hela 76 procent av dem har finländskt pass."

Det förebyggande arbetet är svårt, men i åtminstone ett fall har man lyckats förhindra att en person åkt iväg, enligt Helsingforspolisen.

http://svenska.yle.fi/artikel/2015/01/22/polisen-infodda-finlandare-strider?ref=ydd-newest-in-sp


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[JeanetteK]
1/22/15, 5:28 PM
#1

Jag tycker det här med IS är så otroligt obehagligt. Har svårt att ta in det hela och att någon kan tänka sig att åka härifrån och ansluta till dom är helt obegripligt för mig. 😕

Magi-cat
1/22/15, 5:29 PM
#2

Verkligen. 😕


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ford -57
1/22/15, 6:10 PM
#3

Om jag får säja va ja tycker så säjer jag: Låt dom åka då, men släpp inte in dom igen, d kanske låter onödigt hårt, men d visar ju bara på vilket värde dom sätter på d dom har, Eller? Rätta mej gärna om ni tycker annat.

[JeanetteK]
1/22/15, 6:48 PM
#4

#3 Till viss del håller jag med dig och till viss del tycker jag att man bör rehabilitera dom om dom vänder tillbaka. Jag tänker mig om min tonårsson blev itutad en massa skräp och åkte iväg. Om han sen skulle ångra sig och komma hem skulle jag vilja att han får hjälp att avprogrammera sig. Och alla är ju någons son/bror/pappa eller dotter/syster/mamma så går man ner på personnivå är det svårt att säga att dom inte får komma tillbaka.

Ford -57
1/22/15, 9:16 PM
#5

#4 Jo du har nog lite rätt i d. Får jag nog erkänna.

Upp till toppen
Annons: