Resor, sevärdheter och äventyr

Färjan Vasa-Umeå saktar ner

2015-01-12 18:49 #0 av: Magi-cat

Det har gått bra för den efterlängtade färjeförbindelsen mellan Vasa och Umeå. Över 160 000 passagerare reste med Wasaline 2014!

Tidigare har resan tagit 4 timmar, men kommer nu att ta en halvtimme längre. Orsaken är att man ska köra på ett mer miljövänligt bränsle med mindre svavel. Det bränslet är dyrare och för att slippa höja biljettpriset kör man istället saktare.

http://online.vasabladet.fi/Artikel/Visa/50516

Hjärta"Let the dead rest and the past remain the past" (Picard)

Anmäl
2015-01-13 14:10 #1 av: [JeanetteK]

Det är väl bra med ett mer miljövänligt bränsle. En halvtimme är ju inte så farligt. Lätt att säga när man inte åker där själv, åker man varje dag kan det ju kanske vara störande. Personligen tror jag att jag hade tyckt det var helt okej i alla fall. 

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl
2015-01-13 14:17 #2 av: Magi-cat

Jag tycker också det är helt ok om det ligger till så! En halvtimme hit eller dit, det är ändå en kort resa...

Anmäl
2015-01-13 19:12 #3 av: Ford -57

Man får ju mer valuta för pengenTummen upp, på sjön en halvtimme till, d e gött å vara på sjönGlad D e väl mer trivsamma båtar åxå numera, eller? För nåra år sen va d mer som fraktfärjor, va ja minns.

Anmäl
2015-01-13 19:18 #4 av: Magi-cat

Den här färjan lär vara riktigt bra. GladVågSol

Anmäl
2015-03-27 20:39 #5 av: Magi-cat

Våg

Anmäl
2015-03-28 01:28 #6 av: KPD

#1 Jag kan svårligen tänka mig att någon åker där varje dag. Det skulle inte fungera att arbetspendla.

Medarbetare på Finland ifokus, Buss & spårvagn ifokus och Tåg ifokus

Anmäl
2015-03-28 14:40 #7 av: Niini

Helt bra är det nog på båten men tyvärr inte så mycket att göra (annat än äta Dreglar).

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.