Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Dagens Evenemang Om sajten och ifokus Bilder och videor Finland, allmänt Historia Humor Kultur; musik, film, konst Litteratur Mat och dryck Mumin! Naturen, växter och djur Samhälle och politik Resor, sevärdheter och äventyr Språk Vetenskap och uppfinningar Åland! Övrigt Off Topic
Övrigt

Bombdåd i finland!

2014-12-19 21:46 #0 av: mimåne

Jag är helt chockad. Har ni hört om det?? En bomb har anlagts av en gärningsman och exploderat i ett av världens mest lugna och trygga områden! En lugn, fredlig by på landsbygden. I går klockan halv 9 på morgonen small det. 

Bomben hade avsiktligt placerats på en bil och när bilens ägare en medelålders kvinna skulle in i bilen så exploderade det. Hon är allvarligt skadad men lever och det är inte livshotad av skadorna. All värme och lycka till kvinnan!

Och fortfarande har nyheten inte uppmärksammats någonstans ännu i sverige.... Man är väl inte förvånad....

Sajtvärd på akvariefisk ifokus

Anmäl
2014-12-20 07:42 #1 av: Farwuq

Mycket tråkigt, jag beklagar verkligen.

Gråter
Att det inte uppmärksammas här i Sverige beror på att det tyvärr är ganska "normalt" med bomber, då speciellt i Malmö.

Arg

http://www.expressen.se/kvallsposten/malmo-skakades-av-tva-bomber-i-morse/

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2014-12-20 09:38 #2 av: [JeanetteK]

Men fy... Så tragiskt. LedsenStackars kvinna, vilken hemsk upplevelse. 

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl
2014-12-20 12:09 #3 av: mimåne

Jag skulle inte vilja påstå att det är normalt eller vanligt med bomber. Det ska det åtminstone inte vara.

Anmäl
2014-12-20 19:33 #4 av: Candy123

Usch vad hämskt! Jag hade inte hört om det trots att jag bor i Finland :O. (Skulle gärna vilja veta vilken stad)

HundHUND-BLOGG (australian kelpie & golden)Glad

FörlägenInstagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaninerNörd

Anmäl
2014-12-20 20:42 #5 av: mimåne

Det är lilla trevliga korsnäs som är drabbad. Finns massor med artiklar att läsa på både vasabladet och yle för er som är intresserade.

Anmäl
2014-12-22 17:37 #6 av: horsie85

Bor i närheten av Korsnäs och hörde det ganska snabbt, hemskt att sådant händer..

Anmäl
2014-12-22 18:11 #7 av: Magi-cat

Helt ofattbart, och i dessa lugna, idylliska trakter...Ledsen

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.