Annons:
Etiketterfinlandallmänt
Läst 1167 ggr
KickiG
12/1/14, 4:10 AM

Två går i graven, en ny uppstår

Så var då beslutet fattat. Dålig ekonomi, dåligt med prenumeranter. Papperstidningarna lider, och som resultat slås två gamla tidningar ihop till en. Framtiden får utvisa om det är ett bra eller dåligt beslut.

http://bbl.fi/nyheter/2014-11-29/688591/borgabladet-blir-ostnyland

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Magi-cat
12/1/14, 7:40 AM
#1

Ajdå, men det verkar vara oundvikligt. Bättre att slå ihop dem än att båda går under, kanske…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

KickiG
12/1/14, 9:25 PM
#2

Tidningen Östra Nyland som den ser ut idag utkommer 3 dagar i veckan och är inte så himla tjock. Borgåbladet utkommer 5 dagar i veckan och är inte så himla tjock den heller. Dessutom är innehållet väldigt långt lika tycker jag. Så personligen tycker jag att det var ett smart beslut. Om de bara förverkligar det på ett vettigt sätt, så tidningen verkligen innehåller reportage från hela regionen och inte blir en lokaltidning.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

KPD
12/6/14, 7:59 PM
#3

Det förvånar mig, att man inte behåller de gamla namnen. Inget hade hindrat att ha i stort sett samma tidning, men med olika förstasidor. 

Kanske tror man sig vinna ökat intresse genom en nystart?


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

KickiG
12/13/14, 11:08 PM
#4

#3 Sammanslagningen baserar sig nog delvis på att det inte finns tillräckligt underlag i Östra Nyland för två tidningar som täcker ungefär samma geografiska område och skall slåss om de finlandssvenskar som finns här. I synnerhet inte som tidningen Hufvudstadsbladet även är stark på samma område. Att alla tre dessutom ägs av KSF Media lär också spela en viss roll.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Upp till toppen
Annons: