Historia

Nykarlebys historia

2014-10-01 11:56 #0 av: [JeanetteK]

Finns det någon som är intresserad av Nykarlebys historia? Har en pärm efter min pappa. Jag skickar det gärna, känns tråkigt att kasta om någon är intresserad. Det är utskrivet från datorn, ca en pärm tjock. Kanske kan vi dela på porto?

Gårdar och deras ägare
Tragedier

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl
2014-10-05 17:33 #1 av: KPD

Är det egen forskning eller färdigt material? Om det är unika dokument, kanske något museum kunde vara intresserat.

Medarbetare på Finland ifokus, Buss & spårvagn ifokus och Tåg ifokus

Anmäl
2014-10-07 09:17 #2 av: [JeanetteK]

Nej det är inte hans egen forskning och jag tror att det är utskrivet/köpt någonstans ifrån. Det har inget värde annat än att någon kanske skulle vara intresserad av det. Tänkte mest bara kolla det annars hamnar det i brasan. 

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl
2014-10-07 09:34 #3 av: KPD

#2 Sådant är så tråkigt. Det är nog mycket intressant som försvinner, därför att det finns på "fel plats", men vad ska man göra. Jag tänker på det ibland i motsvarande situationer, när något försvinner till pappersinsamlingen.

Medarbetare på Finland ifokus, Buss & spårvagn ifokus och Tåg ifokus

Anmäl
2014-10-07 15:24 #4 av: Magi-cat

Om inte annat brukar det finnas hembygdsföreningar som blir glada för allt arkivmaterial....

Hjärta"Let the dead rest and the past remain the past" (Picard)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.