Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1225 ggr
Maria29
8/19/14, 5:29 PM

Satt och lysnade på Sisuradio..

Och en av sommarpratarna var Jonte Ramsten från Fork (en grupp jag aldrig hört talas om förut), sommarpratarna får välja musik och en av låtarna han spelade tyckte jag var väldigt rolig.  Så rolig att jag spelade upp den för min mor i telefonen och hon var lika road av fördomarna/okunskapen som finns i Sverige. Jag hittade klippet på youtube och tänkte att flera kanske har samma humor som mig och min mor. http://www.youtube.com/watch?v=lrm8DWmAzvY

Min mor kom från Finland 1977 och åker ofta över eftersom hon trots att hon bott så många år fortfarande inte känner sig hemma i Sverige, vilket är väldigt synd.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Annons:
KickiG
8/19/14, 6:58 PM
#1

Ett helt underbart klipp det där. 😃 Och Fork lönar det sig verkligen att spana in på t ex youtube, de är riktigt duktiga tycker jag. Jonte är den skalliga killen.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Maria29
8/19/14, 7:07 PM
#2

Slänger in länken till Jontes sommarprat för dem som vill lysna på det. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=185&artikel=5

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

KickiG
8/19/14, 7:10 PM
#3

Och så får jag korrigera mig själv. Kasper har tydligen i vissa videor också inget hår på huvudet. https://www.youtube.com/watch?v=cailU6onXpY  Jonte är han i framsätet med mössan på.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Maria29
8/19/14, 7:16 PM
#4

Åh, vad bra musik de är ju jätte duktiga!

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
8/19/14, 9:36 PM
#5

🙂Ja dom är jätteduktiga! Vad kul!

KickiG
12/14/14, 8:45 AM
#6

Vet ni vad jag ska göra idag? Ska åka med bror och svägerska till Alexandersteatern i Helsingfors och titta på Fork! Hurra! Mamma och pappa var snälla och gav oss julklappen i förtid så vi skulle hinna se dem. 🥳

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Magi-cat
12/14/14, 8:57 AM
#7

Ha så trevligt! 👍🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

KickiG
12/14/14, 11:05 AM
#8

#7 Tack så mycket! Sitter här och studsar av iver på att komma iväg. Vilken minut som helst ringer bror och säger att de är här för att plocka upp mig.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Maria29
12/17/14, 5:23 PM
#9

#8 Åh, vad roligt för dig! De är ju jätte duktiga och det måste känts speciellt att få se dem IRL.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

KickiG
12/18/14, 6:46 AM
#10

#9 Ja, det var så himla kul! De är helt fantastiskt duktiga, och dessutom är de roliga. Fick skratta massor åt deras speak mellan låtarna.

Alla som får en teatersalong fullsatt med nyktra finländare att sjunga med och klappa efter 5 min show måste helt enkelt vara bra. 😃

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Magi-cat
12/18/14, 8:12 AM
#11

Det måste varit helt i särklass! 😃😉


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: