Annons:
Etikettövrigt
Läst 2195 ggr
[T-Johan]
5/9/14, 2:46 PM

Hockey vm......schlager em?

Ja vad säger Ni? Hur länge ska det ta för övriga Europa och andra länder att fatta att Sverige och Finland är bäst. Det måste dom väl förstå att om Sverige o Finland varit ett land skulle dom inte ha en chans. Men genom att dela å oss så får dom också vara med, och kanske, kanske, kan dom få vinna.

Annons:
Magi-cat
5/9/14, 4:11 PM
#1

😃🎧


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[JeanetteK]
5/9/14, 4:48 PM
#2

👍

KickiG
5/9/14, 6:14 PM
#3

🏆

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Magi-cat
5/11/14, 8:27 AM
#4

Hur gick det för Finland? (Jag såg fram till Sanna Nielsen men sedan orkade jag inte mer…)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[T-Johan]
5/11/14, 2:12 PM
#5

Finland kom 11, men kunde lika gärna hamnat på 9:onde plats. Det skiljer bara ett par poäng. Sist, (26) kom Frankrike med hela 2 poäng. Så det var bra gjort av Finland. Nu återstår bara att spöa ryssen i hockey, och räcka lång näsa åt Puttin. Ja, ja, jag vet! Men försöka är ett måste, eller hur?

Magi-cat
5/11/14, 4:43 PM
#6

🏆😃

Lycka till i hockeyn nu då…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[T-Johan]
5/11/14, 6:52 PM
#7

Magi jag jobbar på hockey "kejset". Är det någon som känner till hur man kommer in i ryssarnas omklädningsrum? I så fall blir uppdrager att gömma skridsko-snörena för ryssarna, inför matchen mot Finland. Lyckas det, förlorar Ryssland och materialfövaltare får ingen semester på Krim.

Magi-cat
5/11/14, 10:07 PM
#8

😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

KickiG
5/12/14, 6:45 AM
#9

#7 Du hittade tydligen inte omklädningsrummet 😕 Vi fick ju stryk, både bildligt och bokstavligt…

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[T-Johan]
5/12/14, 12:21 PM
#10

Nä tyvärr, beväpnade vakter var det över allt utom där TV-kamerorna hade sina kameravinklar. Det var fler beväpnade vakter i pelargången än ishockey spelare.

Men försöka duger ju alltid.

KickiG
5/12/14, 6:08 PM
#11

#10 Jag är tacksam för att du gjorde allt du kunde! 🙂

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[T-Johan]
5/12/14, 6:44 PM
#12

Jag tycker det var modigt att överhuvud taget genomföra machen, 4-2 var bra gjort av Finland. Man kan säga att ryssen fick bruka våld för att få till en vinst. Hoppas det går bra för Finland i sin grupp och att Tre Kronor inte behöver möta dom i någon kvart/semi.

KickiG
5/12/14, 6:51 PM
#13

#12 Vi ses i finalen! 🏆

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
[T-Johan]
5/12/14, 6:51 PM
#14

Jag tycker det var modigt att överhuvud taget genomföra machen, 4-2 var bra gjort av Finland. Man kan säga att ryssen fick bruka våld för att få till en vinst. Hoppas det går bra för Finland i sin grupp och att Tre Kronor inte behöver möta dom i någon kvart/semi.

[T-Johan]
5/18/14, 8:16 AM
#15

Jag undrar hur det ska gå för Finland. Ligger trea i grupptabellen, en poäng efter Lettland, som inte ens kan knyta ett par skridskor. Hoppas Finland, "lejonen" tar sig förbi Lettland med några poäng. Det vore förödande om 3kr ställs mot Finland i första utslags finalen.

Magi-cat
5/23/14, 5:14 PM
#16

Finsk ursäkt för fåordighet i intervju…

"Jag vet inte" svarade hockeycentern tre gånger och gick iväg…

http://hbl.fi/sport/2014-05-23/610556/jag-vet-inte-gor-kontiola-popular

För min del förstår jag att de inte svarar så uttömmande på varenda intervju för jämnan….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[T-Johan]
5/23/14, 6:27 PM
#17

Ääähh, dom kommer igen på äkta finskt maner! Så varför snacka en massa…

Magi-cat
5/23/14, 6:28 PM
#18

#17 Precis, vad ska man med en massa snack till? 🙂

Han behöver inte alls be om ursäkt, finskt manér duger gott!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

KickiG
5/23/14, 7:58 PM
#19

Finländarna är ju kända för att vara sååå talföra och bara babbla på i ett. Eller så inte 😂 "Jag vet inte" är ju en massa ord, man hade ju klarat sig lika bra med ett "hmmpfrrhmm"

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Magi-cat
5/23/14, 8:21 PM
#20

😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
5/24/14, 9:06 PM
#21

Inte för att jag fattar något om sport, men bra gjort av Lejonen att gå till final…

http://hbl.fi/sport/2014-05-24/611151/finland-spelar-vm-final


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

KickiG
5/24/14, 9:42 PM
#22

Nu får vi bara hoppas att nerverna och konditionen räcker hela vägen, fast det är "Punakone" = "Den röda maskinen" vi spelar mot. Hoppas det är Antero Mertaranta som är kommentator, för då har man åtminstone roligt att höra på honom.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

KickiG
5/24/14, 10:00 PM
#23

Och här har vi vår älskade Mertaranta. Även om man inte förstår finska så kan man läsa en hel del av vilken inlevelse han använder både på kroppsspråk och tonfall.

Jag skulle våga påstå att ishockeyns kommentator Antero Mertaranta och tidigare Formel 1 kommentatorerna Matti Kyllönen och Erkki Mustakari är väl de mest berömda inom finska sporten utan att själva vara idrottsmän.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[T-Johan]
5/25/14, 8:38 AM
#24

Jo jo eller oj oj, vilket mål! De målet är värt minst silvermedalj. Hoppas det går vägen, att få revansch mot ryssen. Vem hade trott att Finland skulle slå ut 1:an i grupp A. Men hur kul som helst Finland på pallen. Referatet är rena musiken!

KickiG
5/25/14, 6:03 PM
#25

Grattis till bronset, Sverige!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[T-Johan]
5/25/14, 6:53 PM
#26

Nu återstår det bara att visa Puttin hur ishockey ska spelas. Ska nu puttin-pojkarna få guldbuckan med sig till Moskva, så ska dom få slita hund för den. Och då är Finland det bästa tänkbara motståndet. För bucklan kommer inte att ges bort utan vidare.

[T-Johan]
5/25/14, 7:02 PM
#27

#25 Ja, ja bronset ja. 13 st helt nya spelare, debutanter,…….det kunde slutat betydligt värre. Nä det var bra gjort. Men Finland, slog ut Canada….hi, hi, det var imponerande oavsett utgången av kvällens match.

Annons:
Magi-cat
5/26/14, 5:57 PM
#28

"Finalen var VM:s bästa match"

Grattis Finland! 🏆

http://hbl.fi/sport/2014-05-26/611616/finalen-var-vms-basta-match


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[T-Johan]
5/26/14, 8:31 PM
#29

Det var den bästa matchen! Och finska spelare behöver inte säga så mycket, matchen talar sitt tydliga språk så att alla kan förstå, även dom som inte ens vet var Finland ligger på klotet. Sverige o Finland på pallen! Ryssen ska vara glad att Sverige o Finland är två olika lag. Annars vet man inte hur det skulle sluta för stackars ryssen.

[JeanetteK]
5/27/14, 8:43 AM
#30

🏆´Bra prestationer av Sverige och Finland!

Niini
6/1/14, 10:22 AM
#31

Tycker inte det var ett dugg bra guldmatch. Fult spel och blinda domare, tyvärr.

[T-Johan]
6/1/14, 3:33 PM
#32

Ja, ja det var en del skit i rinken. Men nu var det "laglöst land" Vitryssland som stod värd för VM. Och då böjt det inte riktigt "sport manamässigt". Om Koronorna och Lejonen först slår ut Vitryssland. Och sedan ger sig på Ryssland, då får man vara glad att lagen kom hem. Alla som såg matchen insåg nog vi ställningen 2-2 att ryssen var illa ute. Och med matchen mot Canada i bakhuvudet behövdes lite "hjälp av domarna", helt klart. Men det arrangörerna hade önskat var en final mellan Ryssland och Vit-dito. Besvikelsen blev nog mycket stor med Finland o Sverige på pallen. Men kolla Grönlund mål några inlägg upp. Det är sååå läckert, ingen visste var pucken var, bara Grönlund som hade den på sitt klubblad och kastar in pucken över axel på målvakten.

Upp till toppen
Annons: