Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Dagens Evenemang Om sajten och ifokus Bilder och videor Finland, allmänt Historia Humor Kultur; musik, film, konst Litteratur Mat och dryck Mumin! Naturen, växter och djur Samhälle och politik Resor, sevärdheter och äventyr Språk Vetenskap och uppfinningar Åland! Övrigt Off Topic
Dagens

Sommartid!

2014-03-28 18:07 #0 av: Magi-cat

Nu är det dags igen! Ställa klockan hit eller dit? FunderarFunderar

Nu blir det sommartid, så då ser vi fram emot sommaren och ställer fram klockorna...Och missar en timmes sovtid...Somnar

Har ni likadant i Finland? Ställer ni också om på söndag?

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2014-03-28 18:22 #1 av: KickiG

Jovars, samma sak här också. Tycker nog man kunde ta och slopa det.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Anmäl
2014-03-28 18:59 #2 av: Niini

Japp, fram med trädgårdsmöblerna till sommaren och bort med dem till vintern ;)

Anmäl
2014-03-29 18:38 #3 av: Magi-cat

Mycket kritik mot sommartiden...
även om det är jobbigt - sååå farligt är det väl inte? Eller?

http://svenska.yle.fi/artikel/2014/03/28/sommartid-lidande-eller-sjapande

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2014-03-29 19:26 #4 av: Niini

Nääe, i år tycker jag det ska bli riktigt bra! Sonen har fått för sig att det är morgon redan kl 7 numera (tidigare 9), men imorgon borde vi ju få sova ända till 8! ;)

Anmäl
2014-03-29 19:46 #5 av: Magi-cat

#4 Alltid en fördel! Glad

Anmäl
2014-03-31 11:36 #6 av: [JeanetteK]

Omställningen var omärkbar för mig i år. Annars brukar jag känna av att man "blir av" med lite sovtid. SkämtarMen i år märkte jag ingen skillnad. Tummen upp

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl