Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Dagens Evenemang Om sajten och ifokus Bilder och videor Finland, allmänt Historia Humor Kultur; musik, film, konst Litteratur Mat och dryck Mumin! Naturen, växter och djur Samhälle och politik Resor, sevärdheter och äventyr Språk Vetenskap och uppfinningar Åland! Övrigt Off Topic
Samhälle och politik

Vindkraft i Finland

2014-02-28 13:33 #0 av: Magi-cat

Vindkraften byggs ut även i Finland.

Nyligen presenterade Miljöministeriet nya riktlinjer för bl.a. avstånd mellan bebyggelse och kraftverk.

Tydligen är det inte ändå så lätt att fastställa rimliga gränsvärden för buller och avstånd.

http://svenska.yle.fi/artikel/2014/02/28/nya-regler-vindkraftverk

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2014-03-01 11:43 #1 av: Farwuq

De producerar inte mycket i förhållande till hur de stör landskapet.

Ledsen

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2014-03-01 13:54 #2 av: Magi-cat

Gör de inte?
Jag vet inte men har hört att det blivit bättre med den saken, produktionen alltså.
I Finland verkar de ta mer hänsyn till landskapsbilden, i alla fall på en del ställen. Inte i Vasa skärgård där de skulle bygga vindkraft precis vid ett naturskyddsområde.Yrar Men det blev stoppat.

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2014-03-02 12:27 #3 av: KickiG

Vindkraft är väldigt motarbetat i Finland, tyvärr. Jag gillar "snäll" el.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.