Annons:
Etikettersajtenifokus
Läst 2562 ggr
Magi-cat
2014-02-23 07:38

Nyheter på iFokus!

Stora förändringar pågår på iFokus med layout m.m.

Nyligen lanserades den nya mobilversionen och snart kommer mer förändringar som ska underlätta och förenkla för användaren. Bl.a. blir det lättare att dela bilder från mobilen.

Prova gärna och dela med er vad ni tycker!

Så här säger Niklas:

Liverapportera med mobilen på iFokus

Nu har vi gjort det jätteenkelt att lägga in bilder på iFokus med mobiltelefon. Du kan rapportera direkt från utställningar, mässor, evenemang, konserter, konvent, resor och vardagen.

  • Ser du något roligt? Dela med dig!
  • Ett tidigt vårtecken? Dela med dig!
  • En kul tidningsrubrik? Dela med dig!
  • Nyfödda kaninungar? Dela med dig!
  • Norrsken? Dela med dig!

Och för resten har vi lanserat en helt ny mobilversion av iFokus också. Besök oss med en smart-telefon och titta själv. Nu kan du bland annat läsa och skriva personliga meddelanden från mobilen.

---

Vänliga hälsningar, Niklas


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
2014-02-23 07:39
#1

Men tänk fortfarande på upphovsrättslagen! 👍 Man får inte fotografera upphovsrättsskyddat material och lägga ut.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[T-Johan]
2014-02-23 08:20
#2

Sen har man lite annat i skallen än att 'Dela med sig.' Vardagens rutiner, arbete, handla, laga mat, betala räkningar, mm, kräver sin man. Däremot är det bra om uppdateringar gör det enklare och mer överskådlig, när man väl klappar på mobilen.

Niini
2014-02-23 16:19
#3

På min Lumia är iFokus bara ett enda virrvarr med rubriker ovanpå varann. Ingen hitt än så länge enligt mig! 🤔

Magi-cat
2014-02-23 16:20
#4

#3 Har också Lumia och kan inte använda mobilversionen. Tyvärr.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2014-02-24 14:17
#5

Kom också ihåg möjligheten att bevaka sajter. Välj vilka du vill bevaka, till exempel Finland iFokus 👍, så får du varje natt ett mail med nya inlägg på sajten!

Nu är det ännu enklare att bevaka sajter

Jag tyckte att det var för krångligt att bevaka sajter så jag bad om en enklare lösning. Nu har Erik byggt den. :-)

Det är dödsenkelt. Lägg till /follow/on efter sajtens webbadress och öppna den sidan. För exempelvis Mac iFokus blir det http://mac.ifokus.se/follow/on.

Vill du sluta bevaka en sajt är det lika lätt. Lägg till/follow/off efter webbadressen. Du kan förstås också avsluta bevakningar om du går till Mina inställningar > Bevakningar.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2014-02-25 08:31
#6

Väldigt praktiskt det där med att bevaka sajter! Nu på morgonen hade jag ett färskt mail med alla nya inlägg på sajten!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Upp till toppen
Annons: