Annons:
Etikettövrigt
Läst 1320 ggr
Magi-cat
2014-02-12 10:14

Vänliga veckan!

Den här veckan är det tydligen Vänliga Veckan! (Alla veckor borde vara vänliga veckor.)

Här kan man rösta på vänligaste finlandssvensken:

http://svenska.yle.fi/artikel/2014/02/12/vem-ar-vanligast-i-svenskfinland

Själv känner jag inte så noga till dem…

Vad tycker ni? Är det här ett bra sätt att puffa för mer vänlighet i världen? Finns det några riktigt vänliga föredömen?

 HjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärta🤗


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[JeanetteK]
2014-02-12 10:47
#1

Nej dom kände jag inte till. Jag tycker att Mark Levengood verkar vara mycket vänlig. Och finlandssvensk! 🙂

Jag tycker absolut att man borde vara vänlig alla veckor, men det är aldrig fel att ha perioder när man förstärker det.

Magi-cat
2014-02-12 11:20
#2

Jag tänkte faktiskt också på honom. 🙂 Och han har liksom blivit synonym med det finlandssvenska, åtminstone i svensk TV. 

Mark har också skrivit en bok som jag tycker passar bra i sammanhanget:

"Rosor, min kära, bara rosor" 

http://www.piratforlaget.se/bocker/rosor-min-kara-bara-rosor/

🌺🌺BlommaBlommaBlommaBlommaBlommaBlommaBlommaBlommaBlommaBlommaBlommaBlomma


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

KickiG
2014-02-12 15:36
#3

De jag kände igen sådär lite snabbt var Jontti Granbacka som jobbar för YLE. Han har varit både i tv-programmet Strömsö och barnprogrammet Buu-klubben.

Krista Siegfrieds är hon som sjöng Finlands bidrag i melodifestivalen förra året, Marry Me hette låten.

Alexander Stubb är vår Europa-minister, har även varit Europa-parlamentariker och utrikesminister. 

De andra har inte så bra koll på. Tror att Frida Lindholm jobbar på radion och Peppe Öhman skriver väl blogg åtminstone?

Någon som har bättre koll på läget än jag?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[JeanetteK]
2014-02-12 19:38
#4

Tack Kicki! Krista Siegfrieds känner jag nog igen nu när du säger det. 🙂

mimåne
2014-02-13 18:03
#5

Krista var den enda jag kände till. Jag hade förstått det om jag inte var finlandssvensk, men nu är jag ju det. Så varför så många okända?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Challesengla
2014-02-13 20:53
#6

När jag hörde Mark Levengoods sommarprat i sr.se P1 så kändes det lite speciellt. Eftersom jag är född i Helsingfors. Det var extra roligt att känna till, vet hur plasterna ser ut som han pratade om.

Annons:
JazzBass
2014-02-17 12:03
#7

Konstiga kandidater. Bättre fanns i kommentarsfältet. Men, Krista känner jag också personligen sen många år (dock inte direkt nära bekant) och hon är en väldigt hjärtlig och vänlig människa. Kul att hon nu verkar ha lyckats slå igenom på riktigt. I Finland åtminstone. Glad

Men vänligast? Svårt att säga vem som skulle vara det. Man måste ju känna en människa för att veta hur vänlig h*n är…

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Upp till toppen
Annons: