Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Dagens Evenemang Om sajten och ifokus Bilder och videor Finland, allmänt Historia Humor Kultur; musik, film, konst Litteratur Mat och dryck Mumin! Naturen, växter och djur Samhälle och politik Resor, sevärdheter och äventyr Språk Vetenskap och uppfinningar Åland! Övrigt Off Topic
Vetenskap och uppfinningar

Det är genetiskt ...

2014-02-06 19:26 #0 av: NeferNefer

Tänk vad de forskar på! Nu har de funnit en speciell gen, som BARA finns hos finska män, som är kopplad till aggressivitet vid alkoholintag.
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1341100/The-violent-gene-Genetic-mutation-Finnish-men-makes-fight.html

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2014-02-06 20:07 #1 av: KickiG

Det där var ju en intressant artikel! Jag gillar genmutationer :)

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Anmäl
2014-02-06 20:10 #2 av: NeferNefer

Ja, och det är speciellt intressant när det rör en själv personligen :-) (Eller, ja, mina manliga släktingar då).

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2014-02-06 20:26 #3 av: KickiG

Fast det hade ju varit bättre om det hade muterat fram en snällhetgen istället. Kanske den kommer i nästa generation :)

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Anmäl
2014-02-06 20:33 #4 av: cirrun

Nu kan vi då vänta oss att en skicklig advokat kan få vissa finska män fria från sina synder p.g.a ett genetiskt fel dom inte har kunnat avlägsna eller kuva...Funderar

Anmäl
2014-02-06 21:02 #5 av: Magi-cat

Läste om det för flera år sedan, tror jag...de hade hittat någon med genen i USA också, men den härstammade från Finland...

Rätt häftigt egentligen...

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2014-02-07 19:33 #6 av: cirrun

Joo...jädra finnar; - dom har också emigrerat i stora skaror till AmerikaGapskrattar

- hoppet står i att en som får Nobelpris, kommer på en simulation som slungar den genen till en godare variant ;-¤} Skämtar

Anmäl