Annons:
Etikettövrigt
Läst 2310 ggr
Magi-cat
2/3/14, 9:52 AM

Snösim i Finland!

Vatten är för veklingar, i Finland antar man tuffare utmaningar! 😉😃🌊

Mästerskapet i snösimning 2013!

http://unofficialnetworks.com/snow-swimming-championship-finland-2013-115801/

Ser jobbigt ut! 🤫Och kallt! 🥶 Antar att bastun hägrade sedan…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[JeanetteK]
2/3/14, 10:01 AM
#1

Åh fy så kallt! Vilka tuffingar, jag hade backat redan på promenaden fram - bara den såg kall ut. Oj oj! Tycker att det är både knasigt och häftigt! 🥶👍

Niini
2/3/14, 10:04 AM
#2

Det är en grym kick efter att man har det gjort! Härlig känsla 😃 Har dock bara doppat mig en gång ;)

Magi-cat
2/3/14, 10:15 AM
#3

Välkommen Niini! 🌺

Jaså har du provat? 🙂 Tufft!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Memento Mori]
2/3/14, 2:20 PM
#4

Wohoow, det där måste så vara kaaallt..! 🥶 Själv så fryser jag nästa inomhus såhär års. 😃

Marr
2/3/14, 4:45 PM
#5

Perkelä va gött & modigt! Eller omodigt och dumdristigt? Jag är omodig och orädd men fruktansvärt bekväm!

Lovar att jag kan åtminstone doppa mig i en isvak! Fast nära till Bastun ska det då va nästa gång! Simma omkring? Glöm det! 

Konstraster? Om dom sen är fysiska, det gör det hela mer påtagligt med dessa hysteriska el. förvånande känslor man faktiskt drabbas av med denna uppväckning el. upplevelse. Nää hann ej känna mer än en lätt chock!

Blev så förvånad och lite lätt chockad, då jag testade detta en gång…Inte så dödligt. men ändock inget jag kastar mig in i för att bevisa att det ska vara hälsofrämjande. Säkert nyttigt för många. Jag höll på att storkna med en lite go känsla av att jag fixade det och ej dånade av hjärtstopp. Chockdöden nära?

Så jobbigt att mitt bekväma jag helst undviker dopp innan sjöarna håller 18 grader. Fast detta var mitt i vintern…! Skojigt och jobbigt och lite lätt ont i lemmarna. När jag doppade mig, gjorde min kropp en fantastisk kaskad antagligen. Utan jag visste ordet av så stod mina fötter redan på trappstegen och var på väg mot bastustugan…

Finska gener? Jo då dom finns! Fast denne halvfinne gillar mer värmen!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Magi-cat
2/3/14, 5:19 PM
#6

#5 Haha, Marr! Skrattade gott…😃

Du är modig och jag skulle då aaaldrig…..🥶 Fattar inte att den mänskliga organismen klarar det där! Fast det måste väl till finska gener då…👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
KickiG
2/3/14, 6:28 PM
#7

Förr var det nog jättemycket vanligare att man "doppade" sig i snön i samband med bastu. Vet att mina föräldrar och far-/morföräldrar gjorde det. Det var vintermotsvarigeheten till att doppa sig i sjön. Man rullade runt några varv och så tillbaka in i bastun igen. Det krävde ju då förstås mjuk nysnö och inte en stenhård skare :)

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Marr
2/3/14, 7:09 PM
#8

Nu för tiden kan jag ej skylla på att jag är en vinterbastande finnättling…

Gör nog inte om det i dag…jo kanske,,, om bastun finns 1 meter ifrån. Eller kanske inte ändå? Har blivit vääldigt bekväm de sista 15 åren.

Är inte såå kaxig längre…kanske lika bra när man ingen ungdom är längre. Bara för jag klarat det en gång, finns inga garantier att jag har mod till det en andra gång. Är nästan rädd att man ska få andningsstoppchock…

 Nää har provat och det räcker…varken vill eller behöver upprepa ett sådant anfall. Finns ju 100 åringar som tycker & tror att det förlänger livet och t.o.m. njuter av det…Dom måste antagligen vara hemskt härdade?

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[JeanetteK]
2/5/14, 2:17 PM
#9

Doppat mig i snön efter bastun har jag gjort som barn. Men detta snösim var något helt annat! För min del var det sitta i bastun tills man nästan inte stod ut, sen ut och rulla ett varv max och sen springa i raketfart in i bastun igen. Bara promenaden till snösimmandet såg extremt kall ut!

Ians
2/8/14, 9:57 AM
#10

Jisses Amalia! Det ser RIKTIGT kallt ut! 🥶 inget för mig alls!

Upp till toppen
Annons: