Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Dagens Evenemang Om sajten och ifokus Bilder och videor Finland, allmänt Historia Humor Kultur; musik, film, konst Litteratur Mat och dryck Mumin! Naturen, växter och djur Samhälle och politik Resor, sevärdheter och äventyr Språk Vetenskap och uppfinningar Åland! Övrigt Off Topic
Mat och dryck

Finland världsledande...!

2013-09-30 13:23 #0 av: Magi-cat

...i kaffedrickande! Glad

Finland leder kaffestatistiken före Sverige. Över huvud taget ligger Norden i topp!

Enligt denna artikel är det inte så tokigt att dricka den svarta smörjan (eh..drycken) ty den kan skydda mot såväl hjärtproblem som diabetes typ II.

http://www.nyteknik.se/nyheter/innovation/forskning_utveckling/article244586.ece

Artikeln har några år på nacken och slutsatserna är måhända tveksamma, men hur det än är med saken kan det nog inte förändra kaffedrickarstatistiken.

Från Wikipedia om kaffe.

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2013-09-30 16:29 #1 av: [lucke]

Ja, det finns gott om kaffe-ställen i Helsingfors iaf, härligt för en kaffe-älskare som jagTummen uppTycker det kommer nya rön om kaffe titt som tätt- själv unnar jag mig denna typ av "gift" men efterlyser fler ekologiska och rättvisemärkta kaffe, det är väldigt ont om såna tyvärrSnopen

Anmäl
2013-09-30 16:34 #2 av: Magi-cat

Det har du rätt i Lucke! Det är stor skillnad på sådant kaffe!

Men lyckligtvis har många ställen börjat med rättvisemärkt tycker jag mig ha sett....

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2013-09-30 16:40 #3 av: [lucke]

#2 Bra att det tycks öka! Däremot vill jag alltid ha cappuchino när jag dricker kaffe ute och det kaffet är nog dessvärre inte så bra ur eko/rättvise-synpunktGenerad

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.