Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Dagens Evenemang Om sajten och ifokus Bilder och videor Finland, allmänt Historia Humor Kultur; musik, film, konst Litteratur Mat och dryck Mumin! Naturen, växter och djur Samhälle och politik Resor, sevärdheter och äventyr Språk Vetenskap och uppfinningar Åland! Övrigt Off Topic
Resor, sevärdheter och äventyr

Han simmar över Kvarken...

2013-08-03 09:14 #0 av: Magi-cat

Det finns ju ingen bro så...Skrattar

Men, att simma över Kvarken låter inte som något bekvämt alternativ...

Fjärde gången gillt, eller?

http://online.vasabladet.fi/Artikel/Visa/4992

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2013-08-03 11:17 #1 av: Magi-cat

En fjärdedel avklarat innan han nått målet: Holmögadd på svenska sidan!

Otroligt! Men han har i alla fall tur med vädret...

http://www.vk.se/946850/thomas-simmar-pa

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2013-08-03 18:53 #2 av: Magi-cat

Nä....simturen varade "bara" sex timmar.......Våg

http://online.vasabladet.fi/Artikel/Visa/5041

Hoppas han tar båten direkt nästa gång!

Anmäl
2013-08-06 20:30 #3 av: Farwuq

Att han bara vågar.

Funderar

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2013-08-07 08:00 #4 av: [Memento Mori]

#3 Fast det är väl en båt som följer efter honom hela vägen, är bara att klättra upp när han vill. Skämtar

Anmäl
2013-08-07 08:02 #5 av: Magi-cat

Jo, han gjorde väl det till slut...men ändå.....det är inte helt ofarligt....

Och jag som är lat undrar: varför? Skrattar

Våg

Anmäl
2013-08-07 08:10 #6 av: [Memento Mori]

Haha, nu är jag väl i för sig också hyfsat lat men samtidigt så hade det varit roligt att komma tillbaka från semestern och säga något i stil med: "Jag tog det mest lugnt, träffade kusinbarnen, rensa i trädgården.. Åhh, sen simmade jag över Kvarken." Skrattar

Skulle nog aldrig orka men vore kul att ha gjort det en gång "bara för att". Skämtar

Anmäl
2013-08-07 08:26 #7 av: Magi-cat

hehe....Skrattar

Anmäl
2013-08-07 09:43 #8 av: Farwuq

Undras om han skulle våga riskera livet och simma över Öresund?

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2013-08-07 10:10 #9 av: Magi-cat

Det är väl för kort bit? GladVåg

Eller så kanske han inte har något ärende till andra sidan...Skrattar

Fast skämt åsido:

Det var en kanalsimmerska som  dog i vattnet nyligen....det är nog rätt påfrestande, och så avkylningen....

Anmäl
2013-08-07 11:37 #10 av: Farwuq

Ja, och så båttrafiken och eventuella farliga strömmar. 

Glöm inte att halva Östersjön pressas ut genom ett smalt sund.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2013-08-07 12:20 #11 av: Magi-cat

Ja verkligen, som ett innanhav egentligen...

Vi kanske skulle ha en tråd om båttrafiken i Östersjön?! Det är trots allt fler som nyttjar båten än simmar...Våg

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.