Dagens

Hejdå!

2013-05-28 21:40 #0 av: ALPHIRA

Åker till stugan i Finland och är borta ett par veckor.

Anmäl
2013-05-28 21:41 #1 av: [Ebidda98]

Ha det så bra! :)

Anmäl
2013-05-28 21:53 #2 av: Magi-cat

Men vad härligt, ALPHIRA!Sol

Ha det så fint! Blomma

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2013-05-28 23:46 #3 av: ALPHIRA

Tack, det ska bli så bra så. Mycket jobb under semestern. Stor tomt mm. Själen får vila och njuta. Ha det bra ni som "måste" stanna i Sverige!

Anmäl
2013-05-29 12:19 #4 av: Candy123

Ha en trevlig resa Sol. var har ni sommarstuga Glad 

HundHUND-BLOGG (australian kelpie & golden)Glad

FörlägenInstagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaninerNörd

Anmäl
2013-05-29 14:50 #5 av: ALPHIRA

15 mil nord-ost om Vasa. Det är en stuga där min mamma är född.

Vi har ingen ström heller där!!!

Anmäl
2013-05-29 14:53 #6 av: Magi-cat

Men vad härligt ALPHIRA när det är lite primitivt! Jag tror det är nyttigt att vara borta från el ibland...

Förr hade inte vi heller ström till stugan, men nu är det...och det är klart, man blir lätt bortskämd....

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2013-05-29 16:08 #7 av: Farwuq

Ha det så kul.

LerSol

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2013-06-03 23:05 #8 av: Mirjami-78

Hoppas du får det bra i Finland. Skrattar

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Anmäl
2013-06-17 18:17 #9 av: Magi-cat

Hur har du haft det ALPHIRA? Glad

Anmäl
2013-06-17 22:48 #10 av: ALPHIRA

Tack, har haft det bra, kom till svenska hemmet i förrgår. Tyvärr fick jag börja jobba idag, usch! Min man stannade kvar där och håller på att snickra. Saknar honom förstås men samtidigt skönt att bara ta hand om sig själv ett tag. -Han får också snickra i lugn och ro, slipper mig som gärna ger goda råd (fast jag ingenting fattar om byggandet). Och jag gärna pekar på saker och ting hela tiden -att det blir snett- han kallar mig för "Vattenpass" (Vatupassi).

Nackdelen -om man så kan säga- var att i Finland var det OLIDLIGT varmt hela tiden. Under ett par dagar var det varmast i hela Europa på en ort i finska Lappland.

Nästa sommar ska vi fixa solel så det underlättar levernet en hel del och vi kan t ex använda dator. Men utedassen består.

Anmäl
2013-06-18 07:20 #11 av: Magi-cat

Hej ALPHIRA! Välkommen hit igen och det svenska vädret! RegnarBlinkarHoppas resan gick bra också.

Kul att du/ni haft det bra, men segt att börja jobba igen kan jag förstå. Nu kommer din make att snickra på riktigt bra - känner igen det där med goda råd - förstår inte hur de klarar sig utan....Skrattar

Solel låter toppen, miljövänligt och man är oberoende......borde finnas mycket mer tycker jag...Och sol verkar ni ju ha.Sol

Anmäl
2013-06-18 10:57 #12 av: Farwuq

Vilken tur att du fick lite sommar.

SolGlad

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.