Humor

"Gangstermåsar" - ett problem i Finland

2013-05-27 18:49 #0 av: Jimmy.L

Helsingfors gäckas av tjuvaktiga måsar. Nu planerar man att anställa beväpnade måsvakter:

http://nyheter24.se/nyheter/udda/746849-gangstermasar-ett-problem-i-finland

Anmäl
2013-05-27 18:52 #1 av: Magi-cat

Först blev jag förfärad när jag läste om beväpning - men det verkar inte vara vanliga vapen...

Jag älskar måsar! Det är nog liknande i Göteborg t.ex. när man sitter på någon uteservering - måsarna är ganska påpassliga minst sagt!Skrattar

Så - jag hoppas man inte gör dem illa....Gråter De vill ju bara ha lite godsaker....

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2013-05-28 07:31 #2 av: Farwuq

En medarbetare till mig bodde ett tag i Landskrona som ligger vid Öresund. Han hade en morgon dukat fram sin frukost på balkongen och skulle bara gå ett kort ärende in i köket. När han kom tillbaks så satt det en trut med smörgåsen i näbben. Fågeln liksom tackade och flög sedan iväg med smörgåsen. 

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2013-05-28 07:39 #3 av: Magi-cat

Hehe, den ville också ha frukost! Skrattar

Hjärta"We do exactly what we would do if this Q never existed. If we're going to be damned, let's be damned for who we really are" (Picard)

Anmäl
2013-05-28 07:41 #4 av: Farwuq

Gunnar fick göra sig en ny smörgås, det har sina sidor att bo vid havet.

Blinkar

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2013-05-28 08:23 #5 av: Jimmy.L

Såg fiskmåsar i sthlm sno korven av folk som handlade korv med korvbröd vid Kungsträdgården förra året, vid kiosken satte dom upp en skylt som varnade för fiskmåsarna.

Anmäl
2013-05-28 08:42 #6 av: Magi-cat

Även i England varnar man för de hemska fiskmåsarna.....Skrattar

Anmäl