Annons:
Etikettmumin
Läst 11371 ggr
Candy123
2013-05-06 15:42

Vem är du i Mumindalen?

Hej! 👋

Hittade ett roligt Quiz som heter vem är du i mumindalen så jag tänkte dela med mig 😃  länk. hoppas länken funkar

skriv gärna vem du blev 🙂

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
Candy123
2013-05-06 16:41
#1

Hehe jag blev Mumin-mamman. :))

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Farwuq
2013-05-06 16:51
#2

 Muminpappan

Du är mest lik Muminpappan. Han är en romantiker som ofta drömmer om vilda äventyr. Muminpappan är väldigt händig. Han har till exempel byggt hela Muminhuset alldeles själv. Och så är han bra på att skriva. Han har skrivit en bok om sina bravader i ungdomen. När Muminpappan var liten bodde han på barnhem, men nu bor han med sin familj i Mumindalen.
🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
2013-05-06 16:57
#3

hihi, kommer ihåg vem jag ansågs vara för en massa år sedan….😃

#2 Vad mysigt med Muminpappan! Passar väl jättebra! "Romantiker som drömmer om vilda äventyr". 🙂

#1 Muminmamman är en av mina favoriter, alltid lugn och samlad med allt man behöver i handväskan…..

Vad kul med ett Mumin-quiz!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
2013-05-06 17:01
#4

Jo, dessutom har jag skrivit flera romaner om Ove och hans vilda äventyr.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
2013-05-06 17:54
#5

#4 Wow! Du ÄR Muminpappan!!!🙂😎


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[lucke]
2013-05-06 18:17
#6

Your Result

Muminmamman

Du är mest lik Muminmamman. Hon är snäll och väldigt omhändertagande. Hon trivs när hon har alla hon tycker om� runt omkring sig. Muminmamman bakar goda bullar och gör den bästa hallonsaften i hela Mumindalen. Hon är väldigt rädd om sin handväska, som hon alltid måste ha nära sig till och med när hon lagar mat. I väskan har hon saker som kan komma att behövas, som ett par varma strumpor till exempel.

Annons:
[Bambis]1
2013-05-06 18:22
#7

Lilla My :D Du är mest lik Lilla My. Hon är ofta arg, ibland så arg att hon bits. Hon tycker om att retas, men är egentligen väldigt snäll och ställer alltid upp för sina vänner när det behövs. Hon tycker att alla har rätt att vara arga ibland. Lilla My är inte rädd för något och hon älskar farliga saker. Lilla My har en mamma som heter Mymlan, men är adopterad av Muminfamiljen. Mamma brukar också säga att jag se ut som Lilla My XD

Magi-cat
2013-05-06 18:31
#8

Mumintrollet 😃

 Mumintrollet

Du är mest lik Mumintrollet. Han är pålitlig, snäll, äventyrlig och nyfiken på det mesta, men samtidigt ganska rädd av sig. Han vågar sällan ge sig ut på äventyr på egen hand. Mumintrollet bor med sin mamma och pappa och han älskar verkligen att bo i Mumindalen. Han har många vänner som han alltid ställer upp för.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

NaDa...
2013-05-06 18:42
#9

Jag blev Mumintrollet, trots att jag sett mig själv som sniff sedan jag var liten.. haha ^^

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[NeferNefer]
2013-05-06 21:15
#10

Magi-cat: vi verkar ofta få samma resultat! Gissa vad jag blev?

 Mumintrollet

Du är mest lik Mumintrollet. Han är pålitlig, snäll, äventyrlig och nyfiken på det mesta, men samtidigt ganska rädd av sig. Han vågar sällan ge sig ut på äventyr på egen hand. Mumintrollet bor med sin mamma och pappa och han älskar verkligen att bo i Mumindalen. Han har många vänner som han alltid ställer upp för.

Magi-cat
2013-05-06 21:19
#11

#10 🙂🌺👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2013-05-06 21:21
#12

🙂

[Bambis]1
2013-05-07 06:40
#13

Det ända som inte stämde in i Lilla My texten var att jag är adopterad och bor med min mamma, för det gör jag inte. :) Jag bor med mamma pappa och storasyster +5djur :) är inte adopterad heller ;)

Annons:
Farwuq
2013-05-07 07:26
#14

Detta var en kul tråd.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[yodhe]
2013-05-13 13:18
#15

Hej på er..!! ( ja Draken känner jag sedan innan..)

Inte helt oväntat…😃
 Muminmamman

Du är mest lik Muminmamman. Hon är snäll och väldigt omhändertagande. Hon trivs när hon har alla hon tycker om� runt omkring sig. Muminmamman bakar goda bullar och gör den bästa hallonsaften i hela Mumindalen. Hon är väldigt rädd om sin handväska, som hon alltid måste ha nära sig till och med när hon lagar mat. I väskan har hon saker som kan komma att behövas, som ett par varma strumpor till exempel.

Kul grej..😎

[Jimmy.L]
2013-05-14 13:10
#16

Stinky

Du är mest lik Stinky. Stinky är mycket hårig och luktar illa. Han äter nästan vad som helst. En gång åt han upp hela Mumintrollens hus. Stinky är en riktig bråkstake och försöker alltid ställa till med problem för Mumintrollet och hans vänner.

[Tuulikki]
2013-05-14 20:28
#17

Jag blev Mumintrollet😊

Paukku
2013-05-19 22:36
#18

mumin mamma hahaha fast jag valde inte bullar och hallonsaft ;) måste vart handväskan som avgjorde då 😃

[Thiah]
2013-05-20 14:46
#19

Mumintrollet

[Memento Mori]
2013-05-22 14:48
#20

Snusmumriken, måste ha varit det där med att sitta vid sjöar och ogilla förbudsskyltar 🙂

Annons:
cosmonita
2014-02-01 19:42
#21

Det här var ju inte roligt:

"Du är mest lik Stinky. Stinky är mycket hårig och luktar illa. Han äter nästan vad som helst. En gång åt han upp hela Mumintrollens hus. Stinky är en riktig bråkstake och försöker alltid ställa till med problem för Mumintrollet och hans vänner."

Jag är varken hårig eller luktar illa…

Det har nog att göra med att jag gillar skogen och att vara för mig själv.

KickiG
2014-02-01 20:10
#22

Mumintrollet blev mitt svar, fast jag har alltid trott att jag är mest lik Sniff.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[etsan]
2014-02-02 09:40
#23

Lilla My Du är mest lik Lilla My. Hon är ofta arg, ibland så arg att hon bits. Hon tycker om att retas, men är egentligen väldigt snäll och ställer alltid upp för sina vänner när det behövs. Hon tycker att alla har rätt att vara arga ibland. Lilla My är inte rädd för något och hon älskar farliga saker. Lilla My har en mamma som heter Mymlan, men är adopterad av Muminfamiljen. Stämmer in på mig :D

[JeanetteK]
2014-02-02 10:10
#24

Jag blev mumintrollet. He he… Snäll och lite rädd, är det jag det? Ja, kanske det. 🙂Min pappa kallade mig alltid för lilla My för han tyckte jag var ettrig som hon och ifrågasatte allt. Och hade en tofs på huvudet. 😃

mimåne
2014-02-02 20:30
#25

Jag gissade på att bli muminmamman, men enligt testet är jag ett litet mumintroll :)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Niini
2014-02-03 10:20
#26

Mumintrollet här med :)

Greigh
2014-02-03 10:53
#27

Jag blev Mumintrollet :)

Annons:
Magi-cat
2014-02-03 11:10
#28

Vi är visst många Mumintroll. 😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Mhm]
2014-02-03 15:58
#29

 Snusmumriken

Du är mest lik Snusmumriken. Snusmumriken är en snäll ensamvarg och äventyrare som ofta ger sig iväg på långa resor. Han tycker inte att man ska fästa sig vid materiella saker så han tittar på dem och bevarar dem i minnet istället. Snusmumriken är kompis med alla och väldigt omtyckt i Mumindalen. Han sitter helst på en bro och blickar ut över en sjö medan han spelar på sitt munspel. Han tycker om lugn och ro och tycker illa om skyltar med förbud.

Hah! Och så är det ju inte illa att han är min favorit. 😎

Magi-cat
2014-02-03 16:00
#30

Välkommen till Mumindalen, Mhm! 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
2014-02-03 17:18
#31

👍

29# Frihet under ansvar, det gillar jag.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

JazzBass
2014-02-04 09:24
#32

Snusmumriken har jag länge sett mig själv som mest lik. Har varit lite av en ensamvarg länge, tycker mycket om naturen och tänker ganska mycket. Är väl ganska snäll också, kanske för snäll ibland. 🤐 Sysslar också mycket med musik, även om jag då jag svarade på frågorna här ersatte munspelet med musikinstrument i allmänhet, eller speciellt gitarr. Quizen gav också snusmumriken som svar (men jag erkänner att jag kanske styrde svaren lite med tanke på att jag visste vem jag ville bli mest lik). 😛

Min flickvän samlar på muminmuggar och min favoritkopp är den blå med snusmumriken på. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Magi-cat
2014-07-16 08:39
#33

Kort test från Ateneum:

https://whichmoomincharacterareyou.fi/?lang=sv

Jag blev Muminmamma 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[JeanetteK]
2014-07-16 10:07
#34

Jag blev Hemulen… 🙂

Annons:
[etsan]
2014-07-19 13:28
#35

Edit i mitt inlägg #23 : Det stämmer in på mig förutom att jag blir så arg så att jag bits, ville bara förtydliga det 😃

Upp till toppen
Annons: